Let op: Start in Luxemburg


Let op: zoals reeds meermaals gecommuniceerd start de SLS dit jaar in Luxemburg.

 

Route nagereden

Tijdens het Hemelvaartweekend is de gehele route van de SLS nagereden door onze uitzetters Bart den Hartog en Peter Rovers, samen met Yolanda Zijl in de Expert/Sportklasse en Cees de Jong en Simon Suesan in de Tourklasse. Donderdagochtend op tijd gestart met een prachtige route door de Eifel met even zo mooi weer. De route die vorig jaar niet kon worden verreden vanwege de wateroverlast in de Eifel. Rustig erin komen, maar in de loop van de middag neemt in Luxemburg de uitdaging steeds meer toe. Voor navigators én rijders, het aantal (krappe) haarspeldbochten lijkt wel oneindig. Diner en nabespreking van de eerste dag in het inmiddels vertrouwde Alvisse Parc Hotel.

Inmiddels is helaas gebleken dat etappe 1 nu voor de derde keer niet verreden kan worden. Na COVID in 2020 en het water in 2021, gooit nu het Dorint Hotel roet in ons eten. We dachten voor dit jaar waterdichte afspraken gemaakt te hebben, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Inmiddels hebben we moeten besluiten de start van de 58e SLS Classic te verplaatsen naar Luxemburg, waarover meer elders in deze nieuwsbrief. Bart en Peter moeten dus aan de bak om een nieuwe eerste etappe uit te zetten.

Vroeg uit de veren voor een stevige dag 2. Van Luxemburg naar Hotel Dolce La Hulpe waar we ook vorig jaar te gast waren. In de ochtend een erg mooie route door een deel van Luxemburg waar we lang niet zijn geweest. En ook op deze dag neemt de uitdaging met het verstrijken van de kilometers toe. Simon genoot volop van de prachtige route en de listige intekentrucs en laten we het erop houden dat Yolanda blij was toen we de finish bereikten 😊…

Ook deze dag is uitgebreid onder het genot van een goed glas wijn en heerlijk diner nabesproken. Het is immers ook voor ons een feestje om zo 4 dagen met elkaar onderweg te zijn.

Dag 3 leidt van Brussel naar Gent. Dat lijkt een stukje van ongeveer 50 kilometer, maar Bart is er in geslaagd daar toch gewoon een rallydag van zo’n 350 kilometer van te maken. Voorzichtig op de smalle wegen, niet heel moeilijk, maar zoals altijd op de dagen van Bart moet je wel de hele dag scherp blijven om zonder teveel strafpunten aan de finish te komen. De Sportklasse en Tourklasse deelnemers zijn op tijd in het gloednieuwe Van der Valk hotel Gent voor een heerlijk diner en een borrel in de werkelijk spectaculaire rooftop bar op de 10e etage van het hotel. De Expertklasse deelnemers eten ‘onderweg’ en worden vervolgens getrakteerd op een avondetappe van 120 wedstrijdkilometers. Geen avondtraject om “te scheuren”, maar een pittig kaartleestraject. Vraag maar aan Yolanda 😊😊. De rooftop bar blijft open tot 01:00 uur, dus ook voor de Expertklasse deelnemers is er ruimschoots kans om een biertje te drinken en te genieten van de muziek en het uitzicht.

Op de laatste dag moet nog een grote afstand afgelegd worden tot de finish op de Boulevard in Scheveningen. Dat is via de autosnelweg al ruim 180 kilometer! We hebben ervoor gekozen om vanuit Gent via de snelweg naar Zeeuws-Vlaanderen te rijden om in dat fantastische rallygebied flink wat kilometers te kunnen maken. Verheug je op de geweldige gravelwegen en de smalle betonbaantjes; een fantastische afsluiting, zoals Simon zei toen we arriveerden bij de koffiestop.

Op de Zeeuwse eilanden rijden we dientengevolge dit jaar minder kilometers om via de lunch in Klaaswaal op een redelijke tijd in Scheveningen aan te komen. We hebben op zondag voor een nieuwe opzet gekozen met het tijdschema. Na de laatste TC in Zeeuws-Vlaanderen werken we met een aantal getimede secties binnen een breder tijdvenster. Dat geeft rust in de auto op mogelijk drukkere verbindingsroutes. Hoe we dat precies gaan doen zullen we later toelichten, maar de opzet zal voor zich spreken.

Aan het eind van 4 inspannende dagen waren de narijders het met elkaar eens: een prachtige route, als altijd meer dan voldoende uitdaging voor rijders en navigators in alle klassen en extra aandacht voor de tijdschema’s. Ons organisatieteam is dus vol vertrouwen dat we weer een memorabele SLS zullen voorschotelen, met een prima balans tussen “de wedstrijd”, lekker rijden, genieten van de omgeving en gezelligheid in de bar en tijdens lunches en diners. En uiteraard zullen deelnemers een goede klassering niet cadeau krijgen. Het blijft immers wel de SLS!